Doel:
beleving- en procesevaluatie
Doelgroep:
vanaf de 2de graad
Werkwijze:
De lln zitten óf in een kring rond het gelamineerde exemplaar van de afbeelding óf zodanig dat ze de afbeelding op het digitaal bord kunnen zien.
Vraagstelling: "Welk stuk groenten of fruit geeft weer hoe je deze les/opdracht ervaren hebt. Leg uit waarom."
Vraagstelling: "Welk stuk groenten of fruit geeft weer hoe je deze les/opdracht ervaren hebt. Leg uit waarom."
Materiaal:
gelamineerde afbeelding óf projectie afbeelding op het digitaal bordReflectie:
Deze techniek is tijdens een workshop door de docente met ons uitgevoerd. Gezien ik fan ben van het gebruikte boek was ik meteen verkocht! Ook de andere studenten reageerden enthousiast.
Voordelen:
- een snelle en leuke manier van evalueren, ook voor de kinderen
- er is ruimte voor extra feedback
- iedereen kon zijn gevoel uitdrukken, al werd een stuk fruit soms anders geïnterpreteerd
- e afbeeldingen zijn grappig, en dat werkt altijd bij leerlingen
Nadelen:
- de gelamineerde afbeelding is misschien wat klein als je met een grote groep bent
- de extra feedback is zeker nodig, gezien niet altijd de gelaatsuitdrukking hetzelfde wordt geïnterpreteerd
Geen opmerkingen:
Een reactie posten