Dit was mijn rooster toen:
Wat liep er mis... De leerlingen werkten in groepjes van 2 of 3 of
soms alleen. De opdracht zelf duurde maar twee minuten, dat wou zeggen dat je
op korte tijd heel veel moest evalueren en noteren. Omwille van de uitgebreide
omschrijving en de “nieuwheid” van het instrument, nam het scoren veel tijd in
beslag, waardoor je niet altijd op alles en iedereen tegelijk kon focussen.
Ook merkte ik tijdens het scoren een lacune in de
beschrijvingen bij het criterium “originaliteit”. Een van de groepjes voerde
een toneeltje op dat volledig naast de opdracht was (namelijk de situatie op de
afbeelding verder uitdiepen aan de hand van de vraag “wat speelt zich hier af?
welk gesprek wordt hier gevoerd”) maar was wel origineel en niet verwacht.
Ikzelf kon dit criterium dus niet scoren, de stagementor volgde de
omschrijvingen en kwam uit op een “zeer goed” wat het eindresultaat minder
betrouwbaar maakt.
Ondertussen zijn er online veel betere roosters te vinden en heb ik mijn rooster ook aangepast!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten