donderdag 3 maart 2016

Evaluatietechniek: Ballonnen blazen

Doel: 

belevingsevaluatie

Doelgroep: 

vanaf de 1e graad (al was het in het 1e leerjaar niet evident voor alle lln om een ballon op te blazen) 

Werkwijze:

Elke leerling krijgen een ballon. Het is de bedoeling dat ze deze ballon opblazen naargelang ze de activiteit al dan niet leuk vonden. 
  • Heel leuk = een volledig opgeblazen ballon 
  • Tussenin = een ballon die een beetje is opgeblazen 
  • Saai = een platte ballon
Daarna kan er besproken worden waarom ze hun ballon zo hebben opgeblazen.

Materiaal:

Eén ballon per kind

Reflectie:

We hebben deze evaluatietechniek uitgetest na de vertelnamiddag in een eerste leerjaar. 

Voordelen: een snelle en leuke manier van evalueren, ook voor de kinderen. Voor ons was het meteen duidelijk wat de lln ervan vonden.

Nadelen: niet alle lln konden reeds een ballon zelf opblazen, er is geen blijvend 'bewijs'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten