Doel:
belevingsevaluatie (bij uitbreiding ook productevaluatie)
Doelgroep:
vanaf de 1e graad
Werkwijze:
De leerlingen krijgen allemaal een blaadje met daarop vijf blanco sterren. Ze kleuren deze sterren naargelang hun beleving tijdens de les: van geen ster (heel slecht/saai/verbetering nodig) tot vijf sterren (super/leuk/geen verbetering mogelijk).Materiaal:
Blaadje (A6) met vijf blanco sterren op.Reflectie:
We hebben deze evaluatietechniek uitgetest na de muzo-voormiddag in een vierde leerjaar.
Voordelen: een snelle en leuke manier van evalueren (ook voor de kinderen), evaluatie kan anoniem;
Nadelen: enkel de beleving wordt geëvalueerd, beperkte feedback.
Uitbreiding:
Er wordt voor ieder resultaat een blad voorzien met blanco sterren (aantal afhankelijk van het aantal lln in de klas). Iedere leerling mag bij zijn/haar 2 favorieten een ster kleuren. Dit moet natuurlijk wel eerlijk gebeuren!
Uitbreiding:
Er wordt voor ieder resultaat een blad voorzien met blanco sterren (aantal afhankelijk van het aantal lln in de klas). Iedere leerling mag bij zijn/haar 2 favorieten een ster kleuren. Dit moet natuurlijk wel eerlijk gebeuren!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten