zaterdag 30 april 2016

De heerlijke hoorspelen van "Het Geluidshuis"

Omdat mijn zoon dol is op boeken -net zoals zijn moeder- maar door zijn beperkingen moeite heeft om echte dikke boeken uit te lezen, ben ik op zoek gegaan naar leuke luisterboeken. Zo ben ik een aantal jaar geleden toevallig gebotst op de luisterboeken/hoorspelen van "Het Geluidshuis".


Mijn zoon was verkocht en ook ik genoot met volle teugen van de humor in deze hoorspelen. Een aantal van hun 'boeken' is gebaseerd op gekende sprookjes. Andere zijn volledig zelf verzonnen. Ik weet dat heel veel leerkrachten deze CD's in hun klas hebben liggen als tussendoortje. De nieuwe taalmethode "Taalbende" gebruikt zelfs één van de liedjes tijdens een les spelling. 

Ik persoonlijk vind het ook een hele goeie inspiratiebron om de leerlingen zelf aan het werk te zetten met opname-apparatuur! Er kunnen niet genoeg humoristische hoorspelen worden gemaakt. :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten