woensdag 13 april 2016

Wat schilt er met je? Voel jij je wel goed in je pel?

Tijdens de workshop 'bewegingsexpressie' die we met een aantal HAO-studenten hebben (laten) organiseren, kwam de docente met een heel leuke manier van evalueren aanzetten... en ik herkende de afbeelding meteen!


afbeelding: Saxton Freymann


Ik heb namelijk zelf ook het boek waaruit de afbeelding komt en het is één van mijn favoriete prentenboeken: Freymann, S., Elffers, J. (2001), Wat schilt er met je? Voel jij je goed in je pel?, CEGO Publishers. Zelf heb ik het al een aantal keer tijdens een les gebruikt als instap. Maar dus nog nooit als evaluatie. 

De vraag die gesteld werd luidde als volgt: "wijs het stuk fruit of de groente aan die het best weergeeft welk gevoel je bij deze les had. Leg uit waarom!"

Het was leuk om te merken dat niet iedereen dezelfde interpretatie gaf aan dezelfde uitdrukkingen van het fruit, en ook om de uitleg te horen waarom ze die afbeelding gekozen hadden.

Ik stop meteen een geplastificeerd exemplaar van deze afbeelding in mijn evaluatiekoffer! 

afbeelding: Saxton Freymann

Geen opmerkingen:

Een reactie posten