zaterdag 16 april 2016

Wat schilt er met je? Voel jij je wel goed in je pel? - vervolg

Zoals ik een paar dagen geleden al aangaf, ben ik een oude favoriet tegengekomen als evaluatie na een muzische workshop: Freymann, S., Elffers, J. (2001), Wat schilt er met je? Voel jij je goed in je pel?, CEGO Publishers. 

Ik gaf toen al aan dat ik dit boek zelf al als inspiratie/instap gebruikt heb. Dit was bijvoorbeeld bij een les godsdienst in het 1ste leerjaar over lichaamstaal.

Natuurlijk kan je dit boek ook in muzische lessen gebruiken:

  • drama: lichaamstaal, gelaatsuitdrukkingen, gevoelens uitbeelden, overacting, ...
  • beeld: collage met afbeeldingen uit reclamefolders: maak een dier, mens, ... uit afbeeldingen van groenten en fruit
  • beeld: werk met echte groenten/fruit, maak er een gezicht van
  • media: maak een stop-motion film of foto-strip gebruik makend van fruit als "acteurs"


Dit doet me ook denken aan een cadeautje dat ik een hele tijd geleden heb gekregen van een vriendin: een wel heel opmerkelijke fruitkorf


Geen opmerkingen:

Een reactie posten