maandag 25 april 2016

Kattenkopjes

Bij mij thuis lopen de nodige huisdieren rond. Ik vind het leuk om ze bezig te zien en kan er van genieten ze te observeren in hun spel of vertederd kijken hoe ze slapen.

Het gedrag en de bewegingen van mijn drie katten werkt inspirerend: Ik kan me al voorstellen hoe ik zelf zou bewegen als een kat -vooral het slapen en genietend in een bolletje liggen- en heel vaak zie ik spontaan tekstballonnetjes boven hun hoofd verschijnen als ze me weer nuffig of juist vertederend aankijken.

Ik probeer hun poses vaak vast te leggen op foto's maar dat laat ze niet helemaal tot hun recht komen. 

Het kan wel een hele leuke instap zijn voor een les bewegingsexpressie om met foto's of filmpjes van katten en katachtigen te werken en de kinderen aan te zetten om ook te bewegen zoals een kat: lopen, sluipen, kopjes geven, spelen, slapen, zich uitrekken of juist in een bolletje slapen.


Een kat is ook een heel sierlijk dier en kan ook als voorbeeld gebruikt worden voor een les beeld. Zo kan je bv. de LLN allemaal een kat laten tekenen met potlood of houtskool en deze dan samenbrengen in één grote collage op een achtergrond van bv. een tuin, een weiland of de daken van een stad. 

En zoals ik soms regelmatig hun gedachten lijk te zien, kunnen LLN in een les media ook foto's van hun eigen huisdieren bewerken met tekstballonnen of er een foto-strip mee maken.


Of waarom niet voor dierendag een leuke pop-art versie creëren van hun favoriete huisdierfoto!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten