woensdag 20 april 2016

Dicht... dichter... gedichten!

Eén van de taken binnen de opleiding is het uitwerken van een gedichtenpad voor de onderbouw en één voor de bovenbouw. Ik vind gedichten sowieso leuk om als instap of sfeerschepping voor een les te gebruiken, dus ik ging vol enthousiasme aan het werk!

Zelfs nog voor ik de omgeving van de school had verkend, ben ik in de bibliotheek een aantal gedichtenbundels gaan uitlenen om mijn eigen collectie aan te vullen. Het koppelen van gedichten aan locaties was niet het grootste probleem. De uitdaging was om niet té veel gedichten te selecteren maar het beperkt te houden. 

Soms wou ik dat er een stop-knop aan mijn gedachtenstroom zat! Ik vind het heerlijk om mij te laten inspireren door gedichten en er muzische activiteiten aan te koppelen. 

Het resultaat van al deze inspiratie kan je binnenkort lezen op dit blog onder het kopje 'Gedichtenpad'. Misschien vind je er zelf ook nog wel inspiratie! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten