zaterdag 16 april 2016

Stomp!


Tijdens het opruimen van mijn kast vol dvd's, kwam ik toevallig de dvd tegen van Stomp!, die ik een paar jaar geleden -toen ik ze voor de derde keer live zag- gekocht had.
Uit nostalgie heb ik de dvd nog eens opgezet en toen herinnerde ik me weer waarom ik ze al drie keer live had gezien en de dvd had gekocht! 

Stomp! blijft geweldig! Ongelooflijk wat ze allemaal kunnen met alledaagse voorwerpen en simpele bewegingen. Misschien wordt het tijd dat ik mij liefde voor Stomp! tijdens MuzO-lessen doorgeef aan de volgende generatie! 


Tijdens een geïntegreerde les van muziek en dans kunnen we bv. zelf experimenteren met body-percussie of tijden een les muziek zelf muziek maken met alledaagse voorwerpen ( plastic zak, vuilbak, banken, schrijfgerief, pennendozen, oud papier etc.). En waarom dan niet ineens tijdens een les beeld zelf muziekinstrumenten maken en versieren. 

Ik kan bijna niet wachten tot ik mijn eigen klasje heb om aan de slag te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten