zondag 3 april 2016

Wandeling door het park

Ter ontspanning probeer ik af en toe een wandeling te maken in één van de natuurparken hier in de buurt. Ik vind het heerlijk om op een bankje te zitten in de koelte tussen de bomen en te kijken naar de natuur om me heen.


Toen ik vorig jaar, op het einde van de zomer -of was het het begin van de herfst- zat te genieten, viel mijn oog plots op enkele paddenstoelen en boomstronken. In mijn verbeelding -of het kan ook een teveel aan Efteling-bezoeken zijn geweest- zag ik de kabouters huizen bouwen, vissen, een pijpje roken ... terwijl de elfjes toekijken van tussen de takken en de blaadjes.


Zo kwam ik op het idee een workshop te organiseren waarbij (herfst)natuurmaterialen werden aangevuld met fantasiefiguurtjes uit Fimo. Deze workshop voor volwassenen was een succes in de bibliotheek van Niel en heeft me nog extra motivatie gegeven om dit een volgende herfst ook in de klas verder uit te werken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten