zaterdag 5 maart 2016

De boeken van Max

Vorig semester werden er tijdens het practicum beeld een aantal inspirerende boeken getoond. Eén van deze boeken was "Max viert de seizoenen". Er stonden een aantal leuke activiteiten in en de docente vermeldde dat dit boek deel uitmaakte van een reeks. 

Aangezien ik én graag boeken verzamel én steeds op zoek ben naar leuke ideeën, ben ik -van zodra ik tijd had- op internet op zoek gegaan naar deze boeken. In het totaal bestaan er in deze reeks vier boeken: 


Jammer genoeg zijn deze laatste twee boeken niet meer te verkrijgen. De andere twee boeken heb ik besteld en daar heb ik geen spijt van gehad. 

In het boek "Max in het museum" wordt er telkens vertrokken van een kunstwerk uit één van de grote musea. Dit dient dan als instap voor een leuke beeldende opdracht. Er wordt zowel gekeken naar klassieke als moderne kunst. Eén van mijn favorieten is "de schoenkast" waarbij men met Fimo en karton een miniatuurschoenkast maakt, naar aanleiding van de schoenwinkel uit het museum "De kleine wereld" (Jammer genoeg heeft dit museum ondertussen de deuren gesloten).



Het boek "Max viert de seizoenen" maakt een creatieve reis door de vier seizoenen. Seizoensgebonden activiteiten zorgen voor inspiratie voor beeldende opdrachten. Zo zorgt de 'lenteschoonmaak' voor het knutselen van een poetspaleis, waarbij men met schoonmaak-sponsjes aan de slag gaat om kunstige paleizen te bouwen.  

Je ziet, je kan het zo gek niet bedenken of het materiaal kan dienst doen tijdens de lessen beeld!

Ik ben in elk geval fan van Max (en ik ben zeker niet de enige)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten