zondag 20 maart 2016

Boek: "Dat kan een aap schilderen, maar kan jij ook een aap schilderen?"

Toen ik dit boek in de boekhandel zag liggen, moest ik spontaan lachen om de titel. Ik kon het dan ook niet laten om eens in het boek te kijken. Ik kwam tot de ontdekking dat de ondertitel "Een doeboek met interessante weetjes over Dali, Picasso, Van Gogh, Monet ..." zeker klopte maar het boek niet alle eer aandeed. Op een originele manier worden kinderen aangezet om te experimenteren met materialen, technieken, enz.

Het originele boek is eigenlijk een bewaarmap waarin je ook lege bladeren vindt -die zelfs uitscheurbaar zijn- om meteen zelf op aan de slag te gaan. Persoonlijk hou ik het boek liefst in de originele status maar is het ideaal om inspiratie op te doen voor originele lessen beeld.

Meer informatie over het boek: "Dat kan een aap schilderen, maar kan jij ook een aap schilderen? Een doeboek met interessante weetjes over Dali, Picasso, Van Gogh, Monet ... " van Peter Slabbynck en Veerle Jacobs (Lannoo, 2014) vind je bv. hier en hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten