vrijdag 4 maart 2016

De kracht van beeldende therapie

De zomer van 2015 heb ik noodgedwongen -wegens persoonlijke redenen- doorgebracht op een PAAZ-afdeling. Een belangrijk deel van het programma was de beeldende therapie.

Gelukkig was dat ook de therapie waar ik het hardst naar uitkeek én het meeste aan had. De sessies waren soms confronterend maar hebben vooral mijn ogen geopend en laten inzien dat iedereen op een andere manier tot creativiteit kan komen. Wat mij het meeste bijbleef, is dat 'kunst' als het ware écht uit jezelf moet komen en je dan de beste resultaten krijgt. 

Het was niet de makkelijkste periode uit mijn leven maar als ik eerlijk ben, heeft het me ook veel inspiratie gegeven voor de rest van mijn leven en is er ook extra bagage toegevoegd aan mijn muzische levensfilosofie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten