dinsdag 1 maart 2016

Inspiratie-chaos

Gezien mijn merkwaardig traject voor muzische vorming tijdens de opleiding en de chaos in mijn persoonlijk leven, is er nu een grote inhaalbeweging nodig voor mijn muzofolio en muzoblog.

Toen ik een goede drie jaar geleden aan mijn opleiding begon, was ik reeds creatief bezig én een fervent (kinder)boekenverzamelaar. En ik verzamel niet alleen boeken, maar mijn zolder zit ook overvol met knutselmateriaal, wol, schildersmateriaal, etc. Ik vind het heerlijk om in sommige (goedkope) winkels rond te lopen en alles te kopen/verzamelen waar ik vrolijk van wordt en creatieve inspiratie. Tijdens de opleiding -en dan vooral tijdens de stages- is dit alleen maar erger geworden.

Als je dan wegens omstandigheden drie pogingen onderneemt om MuzO 2 te vervolledigen, 1 1/2 poging voor MuzO 3 en dan daarna de kans krijgt om op één academiejaar toch tegelijk de vakken MuzO 2 + MuzO 3 + MuzO 4 + MMS 5 af te leggen, wordt ook de 'administratieve' chaos héél groot... Taken lopen in elkaar over, muzofolio's overlappen elkaar en de chronologie is moeilijk te handhaven. En dan blijven dingen al wel eens liggen... bv. een muzoblog bijhouden of je muzofolio netjes op papier uitwerken!


Zo moet ik nu -nu ik mijn blog ben gestart- meteen ook 3 jaar inspiratie en verzameld werk op mijn blog zien te zetten. Misschien vraag je je af: waarom alles op je blog zetten? Wel, het antwoord is heel eenvoudig: als ik iets doe, doe ik het meteen goed! Dus waarom een blog bijhouden enkel "omdat het moet voor de opleiding"? Waarom niet meteen een volledig blog maken, en dat regelmatig updaten, zodat het misschien ook handig/nuttig/inspirerend kan werken voor andere mensen (en toekomstige studenten! ;-) )

Dus, bij deze neem ik mij voor op regelmatige basis mijn reeds verzamelde inspiratie online te zetten én ook mijn nieuwe inspiratie toe te voegen!

Ik wens mezelf veel succes en jullie veel leesplezier!

Groetjes,
Elly

Geen opmerkingen:

Een reactie posten