zaterdag 21 mei 2016

Beste Boekenjuf / Boekenmeester


Gisteren postte mijn lokale bib de uitslag van Beste Boekenjuf/Boekenmeester 2016 op hun Facebook-pagina. Ik vond het ook wel leuk dat de verantwoordelijke -die ook de verteluurtjes in de bib coördineert waarvoor ik vrijwilliger ben- als reactie de volgende vraag erbij zette: "volgend jaar jij Elly?".

Ik moet zeggen dat het idee mij wel aanspreekt. Ook ik laat mij graag -en vaak- inspireren door (prenten)boeken, verhalen en gedichten die ik tegenkom, niet alleen voor Nederlands, maar ook bij (bijna) alle andere vakken.

Nieuwsgierig als ik ben, ben ik een kijkje gaan nemen op de website van de organisator: Cultuurkuur.be. Daar ontdekte ik een schat aan inspiratie, niet alleen leesinspiratie, maar ook inspiratie voor muzische verwerking in de klas. En natuurlijk kan je ook zelf succesvolle ervaringen en projecten delen.

Deze site staat vanaf nu bij mijn favorieten! Hier ga ik zeker nog terugkomen eens ik zelf een klasje onder mijn hoede heb... en wie weet... misschien verdien ik dan ooit zelf de titel van Beste Boekenjuf! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten