zaterdag 7 mei 2016

Moderne dans vs ballroom dancing

In een ver verleden ben ik ooit eens naar een voorstelling moderne dans gaan kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet de hele voorstelling heb volgehouden: te abstract voor mij!  Geef mij maar de romantiek van de Weense wals, de passie van de Argentijnse tango, de energie van een Cubaanse salsa of het improviseren op pop en rock!

Zelf sta ik zelden stil als de muziek aanstekelijk is en op feestjes ben ik meestal een van de eersten op de dansvloer, dus ik heb ABSOLUUT niets tegen dansen en bewegingsexpressie.

Toen ik echter "verplicht" voor een taak van Muzo 2 op zoek moest gaan naar een eigentijds voorbeeld binnen het domein bewegingsexpressie/dans, kwam ik achter de oorzaak van het probleem: ik ben gewoon niet gemaakt om een voorstelling van twee uur dans uit te zitten als ik niet mee kan dansen of me niet kan inleven omdat de muziek/dansstijl mij niet aanstaat! Ik vond eveneens de oplossing voor mijn probleem: het kanaal van Cinedans op YouTube, gevonden via doorklikken nadat ik de voorbeelden uit de presentatie van de docente had bekeken.

Vooral de korte stukjes uit de "One Minute Dance Film Contest" spraken mij ongelooflijk aan en ga ik wat vaker bekijken om inspiratie op te doen!

En wie weet, misschien word ik ooit nog fan van moderne dans! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten