zaterdag 14 mei 2016

Bezoek aan de zoo - deel 1: Creepy griezelbeesten

Gisteren mocht ik tijdens een vervanging het vijfde leerjaar van Don Bosco in Hoboken vergezellen tijdens hun uitstap naar de dierentuin van Antwerpen. Vroeger kwam ik daar heel regelmatig maar de laatste jaren ben ik er door omstandigheden niet meer geraakt.

Toen ik de poorten van de dierentuin binnenging, voelde ik me weer zelf een kind -ondanks dat ik de strenge juf moest/mocht uithangen.

Eén van de activiteiten die gepland waren, was de rondleiding "Creepy griezelbeesten". Tijdens deze 'les' kom je oog in oog te staan met amfibieën, reptielen en ongewervelden én je mag ze ook aanraken. 



Ondanks dat ik het niet zo heb op deze kriebeldiertjes, kreeg ik toch de nodige inspiratie voor enkele MuzO-lessen. 

Een eerste idee kreeg ik voor een les bewegingsexpressie. Zou het niet leuk zijn om zelf insectengedrag te vertonen? Springen als een sprinkhaan, kruipen als een slak of je terugtrekken in je huisje, samenwerken als de mieren of het 'kuddegedrag' van een bende (vieze) kakkerlakken!


Tijdens de uitleg van de gids over de Rozenkever, moest ik plots terugdenken aan de les die we tijdens een practicum beeld hebben gehad rond camouflagedieren.

Je ziet een uitstap naar de zoo is niet alleen handig voor de lessen WO!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten