zondag 12 juni 2016

Evaluatietechniek: Edelstenen uit de schatkist (eigen idee)

Ik had mezelf een speelgoedschatkist aangeschaft voor de evaluatietechniek 'Vuilbak, koffer, schatkist' en daar behoorden -jammer genoeg namaak- edelstenen bij. Dus waarom daar ook niets mee doen? ;-)

Doel: 

evalueren van beleving, proces en/of resultaat, al naargelang gestelde vragen

Doelgroep: 

vanaf de 1e graad 

Werkwijze:

De leerlingen kiezen om beurt een edelsteen uit de schatkist als antwoord op een evaluatievraag. Mogelijke vragen zijn:
  • Hoe voelde je je tijdens de opdracht?
  • Wat vond je van de samenwerking?
  • Wat vond je van de opdracht?
  • Wat vind je van je eigen werk?
  • Hoe voel je je nu, na de opdracht?
  • Wat vond je van de samenwerking?
  • Hoe voelde je je bij het bekijken van de werkjes van anderen?
Ze leggen uit waarom ze die kleur en/of vorm hebben gekozen. Aangezien dit te abstract is voor leerlingen van de 1e graad, kan er daar een kleurcode voor de gevoelens afgesproken worden!

Materiaal:

schatkist met edelstenen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten