zondag 5 juni 2016

Zing met me mee!


Vrijdag had ik mijn examen van MuzO 4 dat uit 2 delen bestond: mijn muzofolio voorstellen én muziek. Voor muziek was het de bedoeling om een liedjeslijst met 50 kinderliedjes -bruikbaar in de lagere school- op te stellen en die ook te kunnen zingen. Nu zing ik graag, vooral onder de douche en in de auto, maar ik ben op een examen altijd nerveus, zeker als er a capella gezongen moet worden. 

Ik weet dat ik van nature altijd een octaaf te laag zing, en dat ik wel met mijn kopstem kán zingen, maar dat ik dat moeilijk kan volhouden als er geen instrumentale begeleiding is. Daarom had ik op 'veilig' gespeeld en redelijk wat klassiekers op mijn lijst gezet ten koste van het leuke nieuwe materiaal dat ik hier ook heb. 

Ik kreeg dan ook de volledig terechte opmerking dat mijn liedjeslijst niet écht uitdagend was. En dat terwijl ik toch wel een heleboel leuke bronnen heb ontdekt! 

Ik deel deze even met jullie, zodat je niet in dezelfde valkuil trapt als ik, moest je ooit examen muziek doen. Ook handig als je gewoon op zoek bent naar hedendaagse inspiratie trouwens! ;-)

  • Muzignaal: tussen de downloads zitten hele leuke, nieuwe liedjes in bepaalde thema's! En er zit ook leuke inspiratie tussen rond beroemde kunstenaars/kunstwerken!
  • Doewap: de bundels van Doewap betalend, maar je kan wel een leuk kennismakingspakket gratis downloaden inclusief lesideeën!
  • Attakatamoeva: jammer genoeg betalend materiaal :-( nog even sparen dus!
  • Laat je horen!: site opgesteld voor studenten BaLO rond muzische opvoeding met een hele collectie liedjes, inclusief mp3 en bladmuziek én af en toe aangevuld met lesideeën, ingedeeld per leerjaar!
  • Vrijeschoolliederen: ontdekt met dank aan Niki! Deze site bevat meer dan 2800 liedjes, inclusief audio met instrumentale versie én bladmuziek! En dat alles ingedeeld per leeftijdscategorie! Er is ook een handige zoekfunctie op taal, thema, etc.
  • Wiebeliedjes: Jammer genoeg moeilijk te verkrijgen tegenwoordig, maar heel fijne liedjes met leuke lesideetjes erbij!

Veel plezier ermee! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten