zaterdag 11 juni 2016

Evaluatietechniek: smile!? (eigen idee)

Tijdens het surfen op het internet -eigenlijk op Pinterest- kwam ik onderstaande foto tegen:



Ik vond dit meteen een leuk idee om te evalueren i.p.v. de 'standaard' smiley! Ik ben dan ook verder gaan zoeken naar 'monstermonden' die ik kon afdrukken en/of overtekenen (ik beschik jammer genoeg niet over mega-teken-talent) zodat ik dit kon toevoegen aan mijn evaluatiekoffer.

Dit is het resultaat:



Ik ben er trots op! Nu nog een klasje vinden om het te testen :-)


Doel: belevingsevaluatie 


Doelgroep: vanaf de 1e graad 


Werkwijze:

De leerlingen kiezen elk een monstermond die uitdrukt hoe ze zich voelden tijdens de les of wat ze er van vinden. Ze houden die voor hun gezicht. Er kan eventueel een foto gemaakt worden om in hun muzofolio te steken.

Materiaal:

Monstermonden op stokjes, eventueel digitale camera.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten