dinsdag 7 juni 2016

Evaluatietechniek: Geef eens een pluim!

Ik ben er nog niet toe gekomen om al mijn evaluatietechnieken op mijn blog te zetten maar dat wil niet zeggen dat ik er geen heb of niet voldoende op de hoogte ben (zie post "muzofolio overload"). Daardoor weet ik ook dat het uitreiken van pluimen aan de resultaten van anderen een veelgebruikte techniek is. Toen ik dan ook vandaag in de Action heel leuke pluimen zag liggen, heb ik er meteen meegenomen om in mijn evaluatiekoffer te steken! :-)


Doel
product evaluatie

Doelgroep:
1ste graad: mondeling;
vanaf de 2de graad: eventueel schriftelijk

Werkwijze:
De leerlingen krijgen elk een pluim. Deze kunnen ze bij een werkje leggen dat volgens hen een pluim verdient. Jonge leerlingen kunnen dan vertellen waarom zij dat vinden. Bij oudere leerlingen kan er gewerkt worden met een kleefblaadje, dat ze bij de pluim hangen. Hierop schrijven ze dan waarom ze dit werk bewonderen.


Materiaal
pluimen (en eventueel kleefblaadjes)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten