zaterdag 11 juni 2016

Evaluatietechniek: Landschappen

Omdat ik nog iets leuks zocht om de achterkant van mijn evaluatiespel mee te decoreren, dacht ik aan een andere evaluatietechniek: het gebruik van foto's om te evalueren. Ik heb uiteindelijk voor foto's van landschappen gekozen (misschien omdat ik zelf ook graag natuurlandschappen fotografeer).

doel:
beleving en/of proces evalueren

doelgroep:
vanaf 2e graad (omdat het vrij abstract is)

werkwijze:
De leerlingen krijgen na de les/activiteit een bord te zien met allerlei landschapsfoto's. De leerlingen verwoorden hun muzische proces of welbevinden aan de hand van een landschap.

materiaal:
allerlei uiteenlopende landschapsfoto's

Natuurlijk kunnen de foto's ook op het bord getoond/gehangen worden, als losse afbeeldingen (best gelamineerd) of in een waaier gestoken worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten